ادامه قانون گذاری رمز ارزها


خوب بخواهم گریزی بزنم به آنچه گذشت، قصه از جایی شروع شد که ریاست محترم مجلس نامه ای برای ریاست محترم بانک مرکزی ارسال کرد و درخواست ساماندهی حوزه رمز ارزها را کرد، بانک مرکزی عده ای از نمایندگان این حوزه را به یک جلسه دعوت کرد و گفت که درگاه های دریافت ریال را میبندیم و کلا صورت مساله را پاک میکنیم، هم خیال مجلس را راحت میکنیم و هم خودمان از دست شما نفسی راحت میکشیم. هرچه دوستانمان گفته بودند که با این کار تیشه به ریشه مان میزنید گوش کسی بدهکار این حرفها نبود.
جمع شدیم و نامه نگاری کردیم به هر نهادی که میشد، مجلس صدایمان را شنید، جلسه ای برگزار کرد با حضور بزرگواران مجلسی از کمیسون اقتصادی و برخی بزرگان مجلسی دیگر از یکسو و تعدادی از فعالان حوزه رمزارزها از سوی دیگر که نمایندگان انجمن فین تک و نظام صنفی و بلاکچین هم در آن جلسه حضور داشتند، هرچه در دلمان بود را گفتیم و تا جایی که میشد خودمان را خالی کردیم، خوب گوش دادند و سوالاتشان را پرسیدند و دغدغه هایشان را مطرح فرمودند و ما هم جواب دادیم، گفتیم سالهاست بین ما و بانک مرکزی برو و بیایی هست ولی نتیجه نمیدهد. بعد از آن هم چند بار دیگر ما را خواستند و فرمایشاتشان را شنیدیم و عرایضمان را هم منتقل کردیم. در این بین با بانک مرکزی هم ارتباطمان را قطع نکردیم و خوشبختانه روی خوش از آن سمت هم دیدیم و بنا را بر ادامه همکاری و نامه نگاری گذاشتیم. گفتیم همه ما زخم آمریکا را یا خورده ایم یا نمیدانیم برایمان توری پهن کرده اند یا نه و قرار است زخمی مان کنند یا نه. خلاصه اینکه ما هم مثل شما دلمان برای همین کشور میتپد و عشقمان خلق ارزش و خدمت به کشور است. از آنسو هم دوستانمان و هم صنفی هایمان در همین انجمن هایی که عرض کردم، کمپینی را راه اندازی کردند که خلاصه اش این بود”درخواست خودداری از بستن درگاه پرداخت بانکی شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز” ،فی الواقع همان عنوان کمپین را نوشتم.
در مدت کمتر از 24 ساعت بیش از شصت هزار نفر این کمپین را امضا کردند، اگر شما هم مایلید آن را امضا کنید به اینجا مراجعه کنید. خلاصه اینکه بعد از این امضا جمع کردن ها، نامه ای برای رییس جمهور ارسال شد و درخواست شد که به فریاد ما گوش بدهید، تا اینکه بالاخره صدای این شصت هزار نفر به دفتر ریاست جمهوری رسید و رییس دفتر ایشان یک نامه خطاب به رییس کل بانک مرکزی ارسال کردند با این مضمون که پیرو جلسات و این صحبتها خلاصه اقدام لازم را مبذول فرمایید. ما این نامه را به فال نیک گرفتیم.در طی چندین سال گذشته اولین بار است اینقدر صدایمان تا بالاها رفته است و امیدواریم گشایش و مانع زدایی و حمایتی در آن باشد، برای مردممان، کشورمان، نظاممان، اقتصادمان، فعالان این حوزه و آینده وطنمان. چرا که با تکنولوژی نمیتوان جنگید و اگر سهم خود را از آن نگیریم، فردا باید بابتش بهای بیشتری بدهیم و فرصتی که از دستمان دارد میرود را دیگر بدست نخواهیم آورد. این راهم بگویم، بحث ماینینگ یک قسمت از فناوری بلاکچین است نه همه آن. فعالیت ما هیج ارتباطی با قطعی برق ندارد ما نه ماین میکنیم و نه دغدغه مان الان ماین کردن است، الان دغدغه ما سر و سامان دادن، و تشکیل کارگروه مشترک از فعالین حوزه رمزارزها ، بانک مرکزی و مجلس و هر نهاد ذی صلاح دیگری است که این بازار سر و شکلی به خود بگیرد و بهتر خدمت کنیم و هرچند کم ولی برای رونق اقتصاد کشورمان قدمی برداریم.
اگر به این موضوع علاقه مند شدید بد نیست نگاهی به پستهای دیگر بنده هم بیندازید، بسیار نوشته ام با جزییات.
یا علی
تصویر نامه رییس دفتر ریاست محترم جمهور به ریاست کل محترم بانک مرکزی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *