برنامه های مجموعه نیک اندیش در انجمن بلاکچین


 
 
یکی از بازوهای مجموعه نیک اندیش، بخش خدمات پرداخت ارزی و حوزه کریپتو کارنسی است که با دو عضو در لیست کاندیداهای انجمن بلاکچین حضور دارد. مدیریت هولدینگ نیک اندیش وحید والی و مدیریت کوین نیک جناب آقای حسین منتظر.
در صورت رای آوردن هر یک از اشخاص معرفی شده، اهداف تعیین شده‌ی پیش رو به شرح ذیل می‌باشد.
نیاز قانون گذاری
پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره شود که انجمن یک نهاد علمی است، و نهاد علمی، برای ادامه فعالیتش در این شرایط خاص نیازمند چارچوبِ قانونی است تا این فعالیت‌ها به بهانه‌های مختلف مختل نشوند.
توان ما در قانون گذاری
توان ما در این خواهد بود که از فرصت‌های موجود در مجلس، قوه قضاییه، مجریه و همین‌طور سایر نهادهای امنیتی و دولتی خصوصی استفاده کنیم تا بتوانیم ریل گذاری مناسبی را برای قطار پر سر و صدای کریپتو کارنسی در ایران انجام دهیم.
ما بر این باوریم قانون گذاری یک شبه انجام نمی‌شود، و راه صحیح چارچوب گذاری تعامل با فعالان این صنف و همین‌طور سایر نهادهایی است که دغدغه ایران را دارند. و در این راستا برای کسب قدرت بیشتر تمامی افراد در حوزه حق عضویت را افزایش خواهیم داد و علاوه بر آن در صورتی که نیاز به پرداخت‌ هزینه‌های بیشتری برای فعالیتهای انجمن بود ممکن است از اعضای محترم درخواست وجه یبشتری شود.
اهداف / آموزش
یکی از برنامه‌ها و اهداف ما قطعا در خصوص آموزش خواهد بود که ایجاد برنامه‌های مدون آموزشی در راستای هرچه علمی‌تر بودن انجمن و آگاه سازی افراد بیشتر و گوشزد کردن خطرات و چالش‌های این میدان است.
و همچنین این آموزش‌ها به هر کدام از نهادهای حاکمیتی و دولتی که ابراز تمایل کنند بصورت حضوری و یا آنلاین داده خواهد شد تا همه در تمامی ارگانها در این حوزه‌ی پیشرو به‌روز باشند و آموزش جزیی لاینفک از انجمن بلاکچین خواهد بود.
اتحاد رقبا
قدم بعد درخواست از همه فعالین حوزه بلاکچین در تمام حوزه‌های فعالیت شان است که عضو این انجمن مردم نهاد شوند تا بتوانیم کارگروههای علمی مختص به موضوعات خاص را ایجاد کنیم. و علاوه بر آن نیز کسب و کارها در محیطی بدون تنش بتوانند با یکدیگر در لوای انجمن صحبت و گفتگو کنند و پیشنهاداتشان را برای بهتر شدن انجام ارائه نمایند.
ارتباط در پیشروی مسائل پیش رو
اینجانبان با ارتباطات خوبی که در نهاد‌های مختلف حاکمتی و دولتی داریم و با کمک سایر اعضا تلاش خواهیم کرد ارتباط سازنده‌ای با نظام صنفی و اتاق بازرگانی و همین‌طور نهاد خود تنطیم گرد (SRO ) و نهادهای امنیتی و حاکمیتی برقرار نماییم.
و علاوه بر آن صورت جلسه‌های انجمن که محرمانه نیستند را نیز می‌توان در اختیار سایر نهاد‌های، دارای روابط و قدرت قرار داد. بدین ترتیب یک موج ایجاد می‌شود که همه با هم همراستا شوند و در راستای منافع ملی قدم بردارند.
از آنجاییکه انجمن بلاکچین و نهاد خودتنظیمگر ارتباطات بسیاری خوبی را در حال حاضر دارند، انجمن بلاکچین این ارتباطات را به فال نیک می‌گیرد و در کنار نهاد خود تنطیم گر تلاش می‌کند استانداردهای لازم را با کمک نهاد خود تنطیم گر ایجاد نماید.
 
این استانداردها با محوریت احراز هویت صرافی، احراز هویت فعالان این حوزه، و شفافیت‌های تراکنش‌های مالی خواهد بود که مواردی موانند بحث کاستدی هم در دل همین شفافیت مالی خواهد گنجید.
انجمن بلاکچین تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با ارتباطات سازنده و مفید با نصر تهران و کشور و همین‌طور اتاق بازرگانی در راستای چارچوب‌مند کردن فعالیت در حوزه بلاکچین قدم بردارد.
و علاوه بر نهاد های فوق، تلاش خواهد کرد با توجه به ارتباطاتی که دارد با نهادهای حاکمیتی نیز جلساتی مفید را برگزار کند.
و این اطلمینان را بدهد که در راستای همکاری و همیاری انجمن بلاکچین و سایر نهاد‌ها مانند بازوهای اجرایی نهاد خودتنظیم گر تا حد ممکن اجازه تخلف به فعالان داده نخواهد شد و در صورتیکه فردی از استانداردهای تدوین شده تخطی کند، درصورتی که این تخلف باعث شود دارایی‌های مردم را به خطر بیاندازد هشدار‌های لازم را ابلاغ خواهد کرد.
چون هدف ما و هدف ساختار بلاکچین شفافیت است و طبیعتا حق همه افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و همین‌گونه حاکمیت شفاف، در تمام موارد است.
حضور مباشرین
نکته بعد در خصوص مباشر است که اهمیت آن را بسیار می‌دانم، هر یک از اعضای هییت رییسه می‌توانند در 50 درصد جلسات به‌جای شخص خودشان، مباشر خود را به جلسه معرفی کنند، این مباشر باید مورد تایید 70 درصد هییت رییسه قرار گرفته باشد.
این بند با توجه به حجم بالای کاری که همه اعضا دارند پیش بینی شده است.
مواردی که عنوان شد مواردی کلی است، و هرکدام نیازمند به برنامه‌ریزی و ساعتها تلاش است،
این برنامه صرفا جهت آشنا شدن اذهان و رای دهندگان تدوین شده است.
عمومیت استفاده از بلاکچین
نکته آخر اینکه افرادی که به هر نحو در حوزه بلاکچین فعال هستند، چه افرادی که محقق هستند، چه افرادی که ماین می‌کنند، چه افرادی otc کار هستند و یا کار پلتفرم انجام می‌دهند، دارای اولویت‌های یکسانی در مجموعه بلاکچین خواهند بود، و در حال حاضر نیاز جامعه به همه این افراد است و نه فقط قشر خاصی، پس از همه علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان حوزه بلاکچین دعوت به عمل می‌آوریم در انتخابات شرکت کنند و در همه حال حامی انجمن باشند، زیرا که انجمن حامی هر کدام از اعضایش خواهد بود که شفافیت عملکردش برایش ثابت شده باشد.
و این امر محقق نمی‌شود مگر با یکدلی و همراهی همه اعضای محترم.
با تشکر
وحید والی
23 مرداد ماه 1400

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *