دوام و قوام


دوام و قوام هر ارتباطی به چیست؟ اولش جز این است که تحمل برخی رفتارهای غیرمنتظره را هم داشته باشیم. طبیعتا تا دو نفر در یک زندگی خصوصی و یا افرادی در یک سازمان بخواهند با هم زندگی یا کار کنند، تا رفتارهای یکدیگر را درک کنند قدری زمان لازم است. در طول زندگی با افرادی زیادی ممکن است ارتباط کاری یا عاطفی داشته باشیم. اولین قدم این است تفاوت ها را درک کنیم. هر رابطه ای به تفاهم نیاز دارد. تفاهم چیزی نیست که یک نوشته و قانون باشد و بر اساس آن بتوان سازش کرد. تفاهم برای هر ارتباطی توسط افراد درگیر آن ارتباط نوشته میشود. تفاهم ظرفی نیست که خودمان را بر اساس آن ظرف تطبیق دهیم و بزور سعی کنیم کاملا همه طرف را پر کنیم. تفاهم ظرفی است که ما میسازیم بر اساس ارزشهای انسانی و درک مشترک. هیچ تعریفی برای یک رابطه سالم به نظر من وجود ندارد. هر رابطه ای خودش باید استاندارهایش را ایجاد کند و ظرفی که میخواهد را با توافق طرفین به وجود آورد و آرام آرام در آن ظرف جاگیری شود. ارتباطات موفق در طی سالها ساخته میشوند، درک تفاوت آدمها و خودخواه نبودن سنگ بنای هر ارتباطی است. این که شریک کاریت یا پارتنر زندگی ات شرایطش را درک کنی و او هم تو را درک کند سنگ بنا است. این درک اولیه حتی ممکن است ماها و سالها طول بکشد ولی اگر فردی برایت ارزشمند است باید صبور باشی و تلاش کنی پی کار را محکم بریزی. وگرنه تا ثریا می رود دیوار کج.
من شخصا میدانم هم در روابط عاطفی و هم در روابط کاری مقاطعی بوده اند که بسیار تحت فشار موارد متعدد دیگری بوده ام و این کارم باعث ضربه زدن به روابطم شده است، ولی دست از تلاش برای بهتر شدنش نمیکنم.
ضربه خورده ام، سهوا ضربه هم زده ام. ولی هرگز قصد آزار نداشته ام. ازین که گاهی افرادی را میبینم که میتوانند نسبت به چیزی که ساخته اند یا میسازند اینقدر بی توجه باشند شوکه میشوم. من باور دارم برای هرچیزی زمان نیاز هست. باید برخی ناملایمات ها و برخی چیزهایی که مطابق میلمان نیست را گاهی تحمل کنیم، در این صورت لطف اول شامل خود ما میشود که توان تحملمان را بیشتر میکنیم در میدان جنگی که نامش زندگی است.و لطف دیگر در حق طرف مقابلمان. با کمی بالا و پایین حرف زدن دیگران از آنها نرنجیم، صبور باشم و اجازه بدهیم به کمک هم ظرف مناسب به خودمان را شکل دهیم. گاهی فقط باید صبور بود. عجله همیشه اشتباه است.
دردم از یار است و درمان نیز هم
دل فدای او شد و جان نیز هم
این که می‌گویند آن خوشتر ز حسن
یار ما این دارد و آن نیز هم
یاد باد آن کو به قصد خون ما
عهد را بشکست و پیمان نیز هم
دوستان در پرده می‌گویم سخن
گفته خواهد شد به دستان نیز هم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *