رمزارزها در فضای خاکستری


بعد از غوغاهای ده روز اخیر یک جو سکوت و سکون بر جامعه رمز ارز ایران حاکم شده است، از یک طرف خوشحالم که مسولین به صدای صدها هزار جوان ایرانی و خانواده شان توجه کردند و از اقدام شتاب زده و بدون کارشناسی که همان بستن درگاههای پرداخت ریالی بود خودداری کردند، و از یک سو نگرانم که این فضا همینطور بماند و طوفانی دیگر با نطق هر یک از مسولین مجددا برپا شود.

در این مدت کوتاه شاهد همکاری بسیار خوبی بین مجلس، نمایندگان بخش خصوصی و بانک مرکزی بودیم، اینقدر خوب رفت و آمد کردیم و توضیح دادیم و گفتیم و شنیدند و پرسیدند و توضیح دادیم که احساس میکنم دیگر ارزش رمزارزها بر مسولین ما پوشیده نیست و آنها هم به خوبی میدانند که باید سر و سامانی به این حوزه دهیم و از پتانسیل های آن به نفع مردم و کشورمان استفاده کنیم.

بد ماجرا این بود که هربار که ازین اتفاقات می افتد و مسولین صحبت در خصوص ممنوعیت رمز ارزها میکنند مردم نسبت به سکوهای تبادل رمز ارز داخلی بی اعتماد میشوند و خیل سرمایه های مردم روانه صرافی های خارجی می شود. دقت بفرمایید فقط با یک خبر.

دوباره فعالان این حوزه میکوشند با شفافیت و تلاش مضاعف اعتماد مردم را جلب کنند تا سرمایه های ایرانی ها در کشورمان بماند و تا حد ممکن خارج نشود،همانظور که میدانید نگهداری دارایی ها در صرافی های خارجی همیشه با خطر تحریم مواجه است، و تجربه نشان داده است که هیچوقت نمیتوان به صرافی های خارجی اعتماد کرد زیرا که با کوچکترین بهانه ای دارایی ایرانیان را مسدود میکند و همه جا هم ردپای آمریکا به وضوح قابل مشاهده است.

ما میدانیم الان نزدیک به انتخابات است و کشور در بوته آزمایشی بزرگ، ولی با این حال امیدواریم مسولین به این دلیل حوزه رمزارها را فراموش نکنند و آن را به دولت بعد منتقل کنند، زیرا که هر روزی که میگذرد باید فرصت را مغتنم شمرد. بخش خصوصی همیشه آماده هر نوع همکاری با مجلس ، بانک مرکزی و سایر نهادهای ذیصلاح برای تعامل و تلاش برای ایجاد چارچوبی برای حوزه رمز ارزها است، تا هم کسب و کارهای این حوزه با خیال آسوده تر به خدمت رسانی و توسعه شان ادامه دهند و هم مردم با آگاهی نسبت به تلاش در راستای ضابطه مند کردن حوزه رمز ارزها با آرامش و بدون نگرانی وارد این حوزه شوند. ما بسیار خوشحال خواهیم شد که این فضای خاکستری به سمت یک فضای شفاف حرکت کند که در آن مالیات مشخص باشد، ریسک ها مشخص باشد و هر آنچه برای حاکمیت مجهول است، معلوم شود. یک طرف یا علی را گفته ، یا علی دوم را شما بگویید تا کار را شروع کنیم.

ریزش شدید بین کوین و سایر رمز ارزها را فال نیک میگیریم ، زیرا که مردم به خوبی دیدند که این بازار هم بالا و پایین دارد، و نباید بدون در نظر گرفتن ریسک ها وارد بازار شوند، رمزارزها همیشه صعودی نیستند و تابع شرایط هستند. این خود به خوبی از ورود احساساتی و جوگیرانه مردم جلوگیری خواهد کرد.

در هر صورت ما برای مردممان، برای انقلابمان، و برای خدمت به کشورمان هستیم، شما بفرمایید تا با کمک هم کارگروه مشترکی تشکیل دهیم و سر و سامانی به این حوزه بدهیم.

1 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    توی دهه ما که تکنولوژی یکی از تمرکز های ما از بچگی بود از اسباب بازی ها تا الان . رمز ارزها یکی از حیطه های هیجان انگیز که به نسل ما نزدیکه و میتونیم ازین حیطه استفاده کنیم همزمان با رشد خودمون به رشد تکنولوژی هم تو کشور خودمون کمک کننده باشیم. مطلب مفیدی نوشته بودین . ممنون . امیدواریم فضای آرومی برامون بوجود بیارن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *