مالیات بر رمزارزها


امروز خبری منتشر شد که از فعالان حوزه رمز ارز میخواهند مالیات بگیرند، جوری که انگار تا الان مالیات نمیدادیم. خبر برای من خبر خوب و مثبتی است، زیر که کسب و کاری که مالیات وارد بازی اش میشود یعنی غیرقانونی نیست. اصولا هر ارگانی که وارد حوزه رمز ارزها شود من استقبال میکنم. اگر قانونی را بخواهند اعمال کنند حتی اگر اشتباه باشد باز امید این هست که روز به روز اصلاح شود. پس صمیمانه ورود دارایی و مالیات را به این حوزه خیرمقدم و شادباش میگویم. اینکه گفتم انگار تا الان مالیات نمیدادیم هم دلیلیش این است که ما سالهاست مالیات پرداخت میکنیم. نه فقط برای شرکت بلکه حساب های شخصی خود بنده هم سالهاست بررسی میشود و مالیاتش را پرداخت میکنم. حوزه کرپیتو ها حوزه حساس و مهمی برای کشور و منافع ملی است و با ورود قانونگزاران و ارگان های مختلف علاوه بر رسمیت بخشیدن به این موضوع، هم فعالان این حوزه با فراغ بال گسترده تر میتوانند فعالیت کنند و هم اینکه مردم هم نسبت به سرمایه شان که میخواهند وارد این بازار کنند با اطمینان خاطر بیشتری عمل میکنند، اتاق فکر یا نهاد یا سازمان خود تنظیم گر هم در چند ماه اخیر در کنار سایر نهاد ها مانند انجمن بلاکچین ، سازمان نصر، اتاق بازرگانی و انجمن فین تک و مجلس همه تلاشش را کرده است که بتواند چارچوبی برای این فعالیت تعیین کند. این اقدامات جمعا حافظ منافع ملی ما خواهد بود، و علاوه بر آن از خروج سرمایه از کشور و تهدیداتی مانند بلوکه شدن دارایی ایرانیان در صرافی های خارجی جلوگیری خواهد کرد. رمزارزها یکی از ویژگی های اصلی شان این بود که قابل ردیابی نبودند و نیستند ولی متاسفانه دشمن با مکانیزمهایش در تلاش است که دارایی ایرانیان در صرافی های خارجی را بلوکه کند. ما نیز همقدم با آنها ولی در جبهه مخالف تلاش میکنیم با چارچوب بندی مناسب اجازه فعالیت خصمانه را به آنها ندهیم. شاید برخی نهادها و سازمانها هم کم لطفی کنند، ولی اراده عمومی حاکمیت طبق باور من این است که در این طی مسیر همراه و یاور مردم است و نه روبروی آنها چرا که بلاکچین یک تکنولوژی است و ایران کشوری است با ظرفیتهای فراوان که با استفاده از نخبگان داخلی و تلاش همگانی میتواند هم از این ابزار و تکنولوژی جهت پیشبرد اهدافش استفاده کند و هم اجازه سودجویی به افرادی که بجای خدمت به کشور و منافع ملی به فکر پر کردن جیبشان هستند را بگیرد.

ما تمام قد و با تمام قوا در خدمت کشورمان هستیم، امیدواریم تعامل با همه نهادهای حاکمیتی بیشتر از پیش شود و با قدرت بتوانیم از فضای موجود برای توسعه اقتصادی ایران عزیزمان استفاده کنیم.

انشالله ورود سازمان دارایی باعث شفافیت بیشتر عملکرد این حوزه شود و با روش صحیح و با اخذ مالیات به روشی عادلانه فضا را روشن تر و فعالیت این حوزه را رسمی تر کند.

یا علی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *