حمایت و مانع زدایی


وقتی بزرگی جمله یا عبارتی رو ایراد میکنه سعی میکنه به خلاصه ترین حالت ممکن بیان کنه و به نحوی که خط مشیی باشد برای یک جامعه به که ایشان اقدا کرده اند.

ماهها تلاش که هر کس از هر جایی اگر حتی خصومت شخصی هم با کسب و کارهای نوپا دارد نتواند با یک نامه آن را فیلتر و عده ای را بیکار و جماعتی را از استفاده از آن سرویس محروم کند. من حقوقی نیستم ولی نتیجه اش این شد که همینی باشد که عرض کردم و نتواند چنین کند.

از آنور هم کسانی بودند که تلاش کنند که اینچنین نشود و پای دیوان عدالت اداری را به میان آوردند و نتیجه اش این شد که بخشنامه/مصوبه یا هرچیز دیگری که بود باطل شود به جای آن دستگاههای اجرایی بتوانند کسب و کارها نوپا را به تعطیلی بکشانند. فیلتر کنند. بعد هم اگر لازم شد شاید اقدامات بعدی.

از زمانیکه برخی افراد خاص در قوه قضاییه کشور بوده اند به جرات میتوانم تغییراتش رو نسبت به سالهای قبل احساس کنم اسم میبرم تا تشکر کنم جناب آقای دکتر جاویدنیا، شخص حضرت آیتت الله رییسی دیدگاهشان نسبت به موضوع استارتاپ ها همیشه مثبت بوده . و کلا نسبت به فضای مجازی گارد بسته نداشته اند. پلیس فتا، وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه. باید تشکر کنم.

ولی امان از برخی بادمجان دور قاب چین ها که حتی نمیدانم که هستند. همیشه وقتی باد موافق میوزد و دلمان خوش میشود که میتوانیم در وطنمان کاری کنیم ناگهان با یک مصوبه /دستوراعمل و یا هرچیزی دیگری که اسمش هست سنگی می اندازند که دوباره درست کردنش میشود داستان برجام.

گاهی هم خسته میشویم، راستش زیاد خسته میشویم ولی همچنان ادامه میدهیم.

حسابمان پاک است و از محاسبه ترسی نداریم. ترسمان از استفاده نکردناز فرصت هاست، ترسمان از افزایش تعداد بیکارهاست، ما نه فقط من کلا این حوزه و اکوسیستم استارتاپی شبیه بچه ناخواسته شده، هرچه صبر میکنیم مهرمان به دل پدر و مادرمان بنشیند هی نمیشود که نمیشود.

اگر خداوند عزوجل میفرماید” اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا

مملکت ما بزرگ دارد، رهبر دارد ، دقت کنید به فرمایشات ایشان، میفرمایند مانع مانع زدایی کنید، انتظار که ندارید بیایند و دقیق و کسب کار به کسب و کار شرح دهند. ما فرمایش ایشان را بسان حبل الله میدانیم. پس اگر خود را انقلابی میدانید. به کلام ایشان توجه کنید. مانع ها را رفع کنید، کمک کنید. حمله نکنید. همه این اکوسیستم در همین مملکت هستند و هدفشان خدمت. با بگیر و ببند و دستورات یک شبه عده را بیکار میکنید، جامعه ای را از خدماتی کهنیاز دارند منع میکنید، نا امیدی را گسترش میدهید، مهاجرت یا بهتر بگویم فرار نخبه ها را تسریع میبخشید ، بذر کینه میپاشید. و بازار کلاهبرداران را وسیع تر میکنید. پرونده های قضایی را زیادتر میکنید و به عقب برمیگردیم.

یا علی مدد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *