شاید همین فردا


ده سال پیش صحبت از بلاکچین و تمرکز زدایی بود، بلاکچینی که دیگر غریبه نیست و همه آن را تا حدی میشناسند، حالا قرارداد ها میتوانند بر بستر شبکه ای هوشمند اجرا شوند، حالا کریپتو کارنسی ها و تکنولوژی های مرتبط با آن یک واقعیت جدا نشدنی از دنیای امروز هستند.

الان صحبت از هوش مصنوعی میشود و. دنیا شتابان به سمت تکنولوژی های عجیب و غریب میرود. و هر روز شاهد خلق و آفرینش جدیدی در حوزه تکنولوژی هستیم. در این مسیر یا باید همراهش شد، و یا از قافله عقب ماند. سرعتش آنقدر زیاد است که کشورهای صنعتی و پیشرو هم فقط خودشان را سوار قطار میکنند. در دنیای غیرمتمرکز ، تکنولوژی ها نیازی به توجه به “باید ها” و “شایدها”ی عده ای ندارند. “باید” و “شاید” کن ها به مرور بلعیده میشوند و تکنولوژی باز هم راهش را خواهد رفت. هوش مصنوعی که الان با آن طرف هستیم، آنقدر هیجان انگیز و پیچیده است که قطعا بنیان گذار تکنولوژی هایی خواهد شد که امروز از آن هیچ چیزی نمیدانیم.

اصلا از کجا معلوم برخی از همین تکنولوژی ها پیچیده فعلی توسط هوش مصنوعی بنیان گذاری نشده باشد، از کجا معلوم “ساتوشی ناکاموتو” ، خالق افسانه ای بیت کوین، هوش مصنوعی نباشد. همینقدر عجیب و همینقدر قابل باور. قطعا بسیاری از پیشرفت های بشر در آیده ای نزدیک مرهون هوش مصنوعی خواهد بود و ملت هایی برنده دنیای آینده خواهند بود که بتوانند بیشتر خودشان را با آن وفق دهند. حداقل قوانینی برای محدودیت و ممنوعیت تکنولوژی ها به وجود نیاورند و اجازه دهند نسل های جدیدشان پا به پای تکنولوژی حرکت کنند. ما به سمت آینده نزدیکی میرویم که تمام مناسبات کشورها و قدرتها میتواند به واسطه این تکنولوژی ها دگرگون شوند. چیزی که من میبینم این است که الان فرصت سهم خواهی از دنیای آینده است. آینده ای بسیار نزدیک. این هیولای تکنولوژی خواه و ناخواه مسیرش را ادامه میدهد. هم قطارش میشویم یا کودکانه به آن سنگ میزنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *