جهش تولید با مشارکت مردم


هر اتفاق بزرگی با مشارکت مردم است که صورت میپذیرد، از یک سو حمایت از تولید و کسب و کارها و از سویی دیگر مبارزه با فساد و اجازه ندادن به رشد فساد میتواند مردم را دلگرم کند که اوضاع میتواند بهتر ازین شود.

طبیعتا افزایش تولید با مشارکت مردم میتواند اتفاق بیفتد، برای مشارکت بیشتر مردم از نظر من باید در خصوص تسهیل شرایط کسب و کار تمهیدات جدی ای توسط مسولین اتفاق بیفتد، باید در خصوص امنیت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها اقدامی عملی و جدی صورت بگیرد.

متاسفانه در شرایط فعلی سرمایه گذارها کمتر میل به سرمایه گذاری بلند مدت دارند و همینطور صاحبین کسب و کارها با قوانین دست و پا گیر زیاده دست و پنجه نرم میکنند، که خود باعث میشود علاقه و اشتیاق آنها به توسعه کسب و کار کاهش پیدا کند.

تقریبا هیچ کارآفرینی را نمیتوان پیدا کرد که رفتار اداره بیمه و مالیات و امثالهم را عادلانه بداند، این اداره ها و سازمان های عریض و طویل مخصوصا طی چند سال اخیر بشدت به کسب و کارها تا حد ورشکستگی فشار آورده اند. نتیجه این کارها بی میلی افراد توانمند به راه اندازی کسب و کارهای جدید و توسعه کسب و کارهای فعلی میشود. آن هم در شرایطی که با توجه به شعار امسال، کشور ما قطعا نیاز به این دارد که افراد بیشتری آستین های خود را بالا بزنند و یا علی بگویند و هر کدام گوشه ای از کار را بگیرند تا بتوانند تحولی واقعی را رقم بزنند.

برای پیشرفت کشور صرفا با گزاره “از این ستون تا آن ستون فرج است” نمیتوان اتفاق بزرگی را رقم زد، در بهترین حالت میتواند کج دار و مریز و با سرعت بسیار کند امورات را کشور را اداره کرد.

برای تحقق شعار امسال از نظر بنده ابتدای به امر نیازمند آسان تر کردن شرایط برای کارآفرینان میباشد. باید فضایی را ایجاد کنیم که “عدم قطعیت” ها تا جای ممکن کاهش پیدا کند و صاحبان کسب و کار بیشتر با مقوله هایی مانند “ریسک” سر و کله بزنند. نه اینکه یک شبه اتفاق های عجیب و غریب بتواند کسب و کاری را تعطیل کند، درگاه پرداخت آن را مسدود کنند و یا بصورت فیزیکی آن را پلمپ یا فیلتر کنند. باید تا حد ممکن جلوی این اقدامات شتابزده و سلیقگی گرفته شود.

از منظر بنده به عنوان فردی که فعالیت اقتصادی میکنم و در یک کلام، برای تحقق شعار امسال یعنی افزایش تولید و افزایش مشارکت مردم باید چترهای حمایتی از کارآفرینان بیشتر شود، کارآفرین در کشورش احساس امنیت کند، بداند رفتارهای سلیقه ای نمیتواند منجر به تعطیل شدن کسب و کارش شود، در این صورت تا حد زیادی اطمینان دارم، سرمایه گذاری در قسمت های مختلف اقتصاد کشور من جمله تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

من به عنوان یک کسب و کار فعال در حوزه های مختلف تلاشم را برای رشد اقتصادی کشورم بیش از پیش خواهم کرد و صد البته امیدوارم مسولان امر نیز همتی کنند و برای حمایت از کسب و کارها بجای حرفهای قشنگ زدن اقدامی عملی کنند.

یا علی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *